דלג לתוכן המרכזי
050-8264905‬

תנועות שחשוב ללמד בגיל 9-10

גיל 9-10 מתאפיין ביכולת קוגניטיבית גבוהה, יכולת ריכוז מצויינת, ותחושת גוף נכונה. זה הזמן לנצל יכולות גבוהות אלה בעוד הגוף לא השלים את התפתחותו, ויכולת ההפנמה עדיין פתוחה לחידושים. תנועות ותרגילים שלומדים בגיל זה יופנמו היטב, ויפתחו אפשרות לשכלול הקואורדינציה של התלמיד/ה לצורך ביצוע תרגילים מורכבים בשלב מתקדם יותר.

 

יש להזהר מלימוד תנועות קשות מידי שעלולות לגרום לעומס יתר על השלד ועל השרירים שעדיין לא הגיעו לבשלות מלאה. פוזיציות על רגל אחת בשווי משקל, כגון פסה (passe) לא יוחזקו על releve'  אלא לרגע קצר בלבד.

 

תנועות חשובות עד קריטיות ללימוד בגיל זה הן:

Balance מצד לצד, הבסיסי והפשוט ביותר

Assemblee הקפיצה מרגל אחת על שתי רגליים, כשהרגל שמאחור עוברת דרך הצד ונסגרת לפנים (over)

Glissade מעבר עם הגבהה של הגוף, מרגל אל רגל תוך שפשוף הרצפה וסגירה על plie  .

 

מנסיוני רב השנים גיליתי שרוב התלמידים/ות אינם מסוגלים/ות לביצוע תנועות אלה לפני גיל 9-10. מצד שני במידה ולא מלמדים זאת בגיל זה, לרוב לא תהיה הפנמה של התנועות וישאר קושי מחשבתי בנוגע לעניין. כשיש קושי מחשבתי בשפה, הקומבינציות ומשפטי התנועה שיגיעו בשלב מאוחר ומתקדם יותר, יהוו קושי בתפישה ויישום במהלך שיעורי הבלט או הכוריאוגרפיה.

 

אפשר גם לראות שברוב הסילבוסים הממוסדים אכן תנועות אלה משולבות בגיל המדובר.

 

צור קשר